فرشته ی آسمان

۲۷ مطلب در فروردين ۱۳۹۳ ثبت شده است

جمعه ها را دوست دارم و تو را که در بی طاقت ترین جمعه می آیی با شمشیری که بوی ذوالفقار میدهد و با

عبایی که شبیه شبهای تنهایی پیامبر است.

می آیی و شاید من هزاران سال قبل از آمدنت ،همراه شعرهایم دنیا را بدرود گفته باشم!

می آیی و شاید من هیچ گاه چشمهای معصوم تو را زیارت نکنم.

چه قدر زیباست در روز آمدن تو حضور داشتن.

چه قدر خوب است به استقبال تو دویدن و با گلهای داوودی و مریم برای تو آواز خواندن.

می آیی و کلمات به احترام تو برمیخیزند.

درخت ها با بهار می آمیزند وسیب ها از شوق دیدار تو سرخ میشوند.

می آیی و طبل ها سکوت می کنند.

شب چمدانهایش را میبندد و خورشید برای همیشه روی پشت بام خانه ی ما اقامت میکند.

وقتی حرف میزنی دخترکان نام تو را به عروسکهایشان یاد میدهند.

و پسرکان بادکنکهای خوشحالشان را به روی مهربانی تو هوا میکنند.

می آیی دوشادوش پروانه ها و پرستوها...

و صدای نعلین چوبی ات بتهون را به وجد می آورد و همه ی

موسیقیدانان سازهایشان را در صندوقچه بایگانی میکنند...



تمام

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۹۳ ، ۱۱:۵۴
دانشجوی انقلابی

اندکی بیاسایم!!


آنقدر زمین خورده ام که بدانم
برای برخاستن
نه دستی از برون
که همتی از درون
لازم است ...
حالا اما
نمی خواهم برخیزم
می خواهم اندکی بیاسایم
فردا برمی خیزم
وقتی که فهمیده باشم
چرا زمین خورده ام ...




۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۹۳ ، ۱۱:۴۸
دانشجوی انقلابی

 

 فرصت را از دست دادیم/ ایران می تواند عذرخواهی کند!

باربارا اسلاوین تحلیلگر ارشد شورای روابط خارجی آتلانتیک در گفتگو با بی بی سی فارسی: «آمریکا باید برای کودتای ۲۸ مرداد عذرخواهی کند، باید برای حمایت از صدام حسین در جنگ با ایران عذرخواهی کند، باید برای شلیک‌کردن به هواپیمای مسافربری ایران عذرخواهی کند. اقدامات وحشتناک خیلی زیادی هستند که دولت آمریکا مسؤولشان بوده است. ایران هم باید برای گروگان‌گیری عذرخواهی کند.»....«چرا عراقچی را به نیویورک نفرستند؟ او برای این سمت[سفیر ایران در سازمان ملل] خیلی خوب است. آقای عراقچی تجربه زیادی در تعامل با مقام‌های آمریکایی دارد و آب‌دیده شده است.»

 واسه شماها که یک هواپیما رو با چند صد مسافر بی گناه رو تو خلیج فارس به شهادت رسوندین چی بود؟واسه شماها به شهادت رسوندن دانشمندان ایرانی چی بود؟واسه شما تحریم هایی که هیچ منطق و اساسی ندارن چی بود؟وهزاران هزار جرم دیگه.خجالت بکشید وقتی چندتا از امثال شماها دم از حقوق بشر میزنید.

خاک بر سر کسانی که در مقابل آمریکا از خودشون ضعف نشون بدن.

مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس، مرگ بر اسرائیل

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۹۳ ، ۰۹:۰۴
دانشجوی انقلابی

در پی برگزاری تجمع اعتراضی، عده ای از دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان، با خواندن و انتشار بیانیه ای تحت عنوان "روحانی متحیریم" به تجمع خود پایان دادند.


متن این بیانیه به شرح زیر است:

باسمه تعالی

روحانی متحیریم!

مقدّرات دانشگاه را تعطیل کردند؛ غافل از آن که مقدّرات این مملکت، دست این دانشگاهی ‏هاست .

 

خودروهای نظامی حامل دوشکا را از مرزها و نقاط خطرخیز به دانشگاه آوردند؛ غافل از آن که مقدّرات این مملکت، دست این دانشگاهی ‏هاست.



تک‌تیرانداز حرفه‌ای که سالیان سال چشمانش به دیدن اشرار و تروریست‌ها عادت کرده بود، حال باید دانشجوی جزوه به دست و نگران امتحان میان ترم فردا را مراقبت کند و فقط مانده شهید گمنام آرمیده در خاک دانشگاه را نشانه رود؛ غافل از آن که مقدّرات این مملکت، دست این دانشگاهی‏ هاست .

 

دانشگاه را خط کشی کرده‌اند؛ دانشجو از آن طرف و مدعوین از این طرف؛ اگر هم دانشجویی بخواهد از فنس های بی شمار و نرده ها و داربست های چیده شده، عبور کند کارش با سکیوریتی تیم است؛ دانشجو را با لباس مشکی ها روبه‌رو کردند؛ غافل از آن که مقدّرات این مملکت، دست این دانشگاهی ‏هاست .


حضور نمایندگان دانشجوها و تشکل‌های دانشجویی را کأن‌لم‌یکن نمودند و اجازه نفس کشیدن در دیدار با رئیس جمهورشان را ندادند؛ غافل از آن که مقدّرات این مملکت، دست این دانشگاهی‏ هاست .

 

با فنس‌ها و موانع امنیتی، خوابگاه و سلف و کتابخانه را به خلسه‌ای ترسناک فرو بردند؛ غافل از آن که مقدّرات این مملکت، دست این دانشگاهی‏ هاست.

 

تدبیر را به تک‌تیر، امید را به حدید و اعتدال را به اختناق تبدیل کردند؛ غافل از آن که مقدّرات این مملکت، دست این دانشگاهی‏ هاست.

 

هر شیء جان‌دار و بی‌جان را در اطراف برگزاری مراسم اسکن uv  کرده و ورود سگ های تجسس را به دانشگاه جایز نمودند؛ غافل از آن که مقدّرات این مملکت، دست این دانشگاهی ‏هاست .

 

دانشجو را عنصر مخرب و غیر قابل تحمل پنداشتند و دانشجویی را بدون این که مجیزگوی خودشان باشد به مراسم راه ندادند؛ غافل از آن که مقدّرات این مملکت، دست این دانشگاهی‏ هاست .

 

گروهی از اجیرشدگان خود را تحت عنوان دانشجوی حامی در برابر تالار فردوسی دانشگاه گماشتند تا شعار حمایت و مچکریم بدهد؛ غافل از آن که مقدّرات این مملکت، دست این دانشگاهی هاست .

 

نرده در برابر نرده و قفس در برابر فنس قرار دادند و دانشگاهی که به اندازه کافی نرده دارد را در یک قفس دیگر قرار دادند؛ غافل از آن که مقدّرات این مملکت، دست این دانشگاهی هاست .

 

تیم امنیتی رئیس جمهور "حقوقدان”، از رفتارهای "گازانبری” و فوق امنیتی در دانشگاه استفاده کردند؛ غافل از آن که مقدّرات این مملکت، دست این دانشگاهی‏ هاست .

 

فعالان تشکلی را به مراسم راه ندادند و شأن دانشجویان را به یک نماینده در میان ۱۰۰۰ نفر تقلیل دادند؛ غافل از آن که مقدّرات این مملکت، دست این دانشگاهی هاست .

 

به دیدگاه امام راحل(ره) در مورد دانشگاه توجه نکردند؛ چرا که ایشان فرمودند: "مقدّرات این مملکت، دست این دانشگاهی‏ هاست.



و حال آن چه از توان ما دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان بر می آید پس از آن که آب دهان‌های خود را از فرط تعجب و حیرت از این فضای نامانوس و غیرضروری به شدت امنیتی فرو بردیم این است که به شدت و از سر دلسوزی اعتراض خود را نسبت به این جولان‌های امنیتی نالازم اعلام می‌کنیم.

 

امیدواریم که این تشریفات ویژه برای ورود و خروج و حضور مسئولان دولت، به سفره‌های شام ونهارشان کشیده نشود.



ما باورمان نمی‌شد برای آمدن رئیس جمهورمان که تصریح کرده بود دولتش برای دانشگاه محیط امن را می‌پسندد، این گونه دانشگاه را امنیتی و شلوغ کنند.



اصلاً نمی توانیم به خود بقبولانیم که از دانشگاهی که میزبان این مراسم بود حتی به اندازه انگشتان دو دست از نمایندگان دانشجویان دعوت نشود و عده‌ای هم که دعوت شدند سریعا از حضورشان ممانعت شود.



ما که خود می‌دانیم در این طوفان‌ به‌ پاکردن‌های نیروهای امنیتی و دولتی گم می‌شویم و حرف مان به جایی نمی‌رسد؛ اما خواهش می‌کنیم از دست-‌اندرکاران، این‌ چنین وجهه خود و دولت را با این جوسازی‌ها مخدوش‌ نکنند و بیش‌ از‌ این دید دانشجویان‌ را نسبت‌ به امنیتی‌ بودن این دولت تقویت نکنند.



جمعی از دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان


(خیلی سریع بین گفتار و عمل آقای روحانی فاصله افتاده . حق ملت بزرگوار ایران و البته دانشجویان این گونه رفتار ها نیست"

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۹۳ ، ۰۸:۱۴
دانشجوی انقلابی
من هرگز بهشت را زیر پای مادر ندیدم ،زیر پای او آرزو هایش بود که به خاطر من از آنها گذشت......         

ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا و روز مادر مبارک

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۳ ، ۱۹:۵۴
دانشجوی انقلابی

دموکراسی در معنای لغوی از واژه ی یونانی، دموس(مردم)و  کراتوس (حکومت کردن) می باشد. که در معنای کامل لغوی به معنای حکومت مردم می باشد.


ولی حد و مرز دموس در بستر زمان ثابت نبوده  و همواره تغییر کرده است. از قرن شانزدهم به بعد واژه ی دموکراسی  مجددا در اروپا  و کشور های غربی رواج یافت.


بستر سازان اندیشه ی دموکراسی:


دوبوا، متفکر بورژوایی: دبوا خواهان زوال قدرت کلیسا و الغای فئودالیسم به نفع افزایش قدرت سرمایه داری بود.


لیو ؛ دمو کرات زود هنگام،: ایتالیایی بود و به وجوه اصلی اندیشه ی دموکراتیک ،به ویژه حکومت دموس معتقد بود. او خواهان قدرت مطلقه ی دولت مدرن است.


ماکیاولی، مروج سکولاریسم،و ناسیو نالیسم:او بشر را موجودی سود جو و قدرت طلب می داند و روایت اولیه ای از انسان شناسی مدرن ارائه می دهد.


در واقع از نظر ماکیاولی، تعریف مدرن سیاست عبارت است از :تحقق یک دولت سکولاریست مقتدر ملی و تعالی  آن با مردم  قدرت طلب که تابع اقتدار دولت هستند.


طرف داران اندیشه ی دمو کراسی  مدرن  تبلیغات گسترده ای را انجام می دهند تا  ازادی و دمو کراسی را  یکسان جلوه دهد ولی دمو کراسی مدرن چیزی 


جز قدرت طلبی و لذت مدار بشر مدرن نمی باشد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ فروردين ۹۳ ، ۱۱:۲۵
دانشجوی انقلابی
بیانات رهبر معظم انقلاب(مد ظله العالی) از تشکل های دانشجویی



من دلم می خواهد این جوانان ما شما دانشجویان،چه دختر و چه پسر و حتی دانش اموزان روی ریز ترین فعالیت های سیاسی دنیا فکر کنید.

خدا لعنت کند  آن دست هایی را که تلاش کرده اند و می کنند که قشر جوان و دانشگاه ما را غیر سیاسی کنند .

کشوری که جوانانش سیاسی نباشند،اصلا توی باغ مسائل سیاسی نیستند و جریان های سیاسی دنیا را نمی فهمند مگر چنین کشوری می تواند

بر دوش مردم، حکومت و حرکت و مبارزه و جهاد کند؟ اگر دانشجویان بخواهند قدرت تحلیل پیدا کنند ،باید فعالیت سیاسی بکنند.

باید سیاست را بخوانند و بنویسند و مزاکره و بحث کنند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ فروردين ۹۳ ، ۱۴:۰۰
دانشجوی انقلابی

ای فرزند آدم! ۱ - اگر خداوند رزق و روزی ات را به عهده گرفته است، پس نگرانی و تلاش طولانی (بیجا و حرص بر دنیا) چرا؟! ۲ - اگر آفرینش همه اشیاء به راستی از  آن من است، پس بخل ورزیدن چرا؟! ۳ - اگر شیطان دشمن من (و تو) است، پس غفلت چرا؟! ۴ - اگر حسابرسی و عبور از صراط، حق است، پس جمع کردن مال چرا؟! ۵ - اگر کیفر خداوند، حق است، پس گناه کردن چرا؟! ۶ - اگر پاداش و ثواب خداوند متعال در بهشت حق است، پس استراحت (و سستی) چرا؟! ۷ - اگر همه چیز (و تمامی حوادث جهان) به قضا و قدر من است، پس بی تابی و جزع چرا؟! ۸ - برای آنچه از دستتان می رود تأسف نخورید و نیز برای آنچه به شما می دهم، شادمانی نکنید (و مغرور نشوید، زیرا این ها همه وسیله امتحان الهی است) کمتر عاملی را می توان نشان داد که چونان (غفلت) آدمی را به (هلاکت) افکند منشاء بسیاری از تباهی های مردم و انحطاط جوامع بشری، غفلت است.(کلمة ا...، ص۴۷۱)

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ فروردين ۹۳ ، ۱۵:۴۶
دانشجوی انقلابی
همانا عفیف و پاکدامن فرشته ای  از فرشته هاست.   حضرت علی (ع)


۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۰ فروردين ۹۳ ، ۱۵:۳۶
دانشجوی انقلابی
اگر جامعه اسلامى بتواند زنان را با الگوى اسلامى تربیت کند - یعنى الگوى زهرایى، الگوى زینبى، زنان بزرگ، زنان باعظمت، زنانى که مى‌توانند دنیا و تاریخى را تحت تأثیر خود قرار دهند - آن وقت زن به مقام شامخِ حقیقى خود نائل آمده است. اگر زن در جامعه بتواند به علم و معرفت و کمالات معنوى و اخلاقى‌اى که خداى متعال و آیین الهى براى همه انسانها - چه مرد و چه زن - به طور یکسان در نظر گرفته است، برسد، تربیت فرزندان بهتر خواهد شد، محیط خانواده گرمتر و با صفاتر خواهد شد، جامعه پیشرفت بیشترى خواهد کرد و گره‌هاى زندگى آسانتر باز خواهد شد؛ یعنى زن و مرد خوشبخت خواهند شد. براى این باید تلاش کرد؛ هدف این است. هدف، صف‌آرایى زن در مقابل مرد نیست. هدف، رقابت خصمانه زن و مرد نیست. هدف این است که زنان و دختران بتوانند همان سیر و همان حرکتى را انجام دهند که وقتى مردان آن حرکت را انجام دهند، به صورت یک انسان بزرگ در خواهند آمد؛ زنان انسان بزرگ شوند. این ممکن است و در اسلام تجربه شده است.

خواهران من! دختران من! بانوان کشور اسلامى! بدانید، در هر زمانى، در هر محیط کوچکى و در هر خانواده‌اى که زنى با این تربیت توانست رشد کند، همان عظمت را پیدا کرد. مخصوصِ صدر اسلام نبود؛ حتّى در دوران اختناق، حتّى در دوران حاکمیت کفر هم این ممکن است.

  بیانات امام خامنه ای در دیدار جمعی از بانوان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ فروردين ۹۳ ، ۱۵:۲۶
دانشجوی انقلابی