فرشته ی آسمان

بیانات امام خامنه ای در دیدار با جمعی از بانوان......

يكشنبه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۳، ۰۳:۲۶ ب.ظ
اگر جامعه اسلامى بتواند زنان را با الگوى اسلامى تربیت کند - یعنى الگوى زهرایى، الگوى زینبى، زنان بزرگ، زنان باعظمت، زنانى که مى‌توانند دنیا و تاریخى را تحت تأثیر خود قرار دهند - آن وقت زن به مقام شامخِ حقیقى خود نائل آمده است. اگر زن در جامعه بتواند به علم و معرفت و کمالات معنوى و اخلاقى‌اى که خداى متعال و آیین الهى براى همه انسانها - چه مرد و چه زن - به طور یکسان در نظر گرفته است، برسد، تربیت فرزندان بهتر خواهد شد، محیط خانواده گرمتر و با صفاتر خواهد شد، جامعه پیشرفت بیشترى خواهد کرد و گره‌هاى زندگى آسانتر باز خواهد شد؛ یعنى زن و مرد خوشبخت خواهند شد. براى این باید تلاش کرد؛ هدف این است. هدف، صف‌آرایى زن در مقابل مرد نیست. هدف، رقابت خصمانه زن و مرد نیست. هدف این است که زنان و دختران بتوانند همان سیر و همان حرکتى را انجام دهند که وقتى مردان آن حرکت را انجام دهند، به صورت یک انسان بزرگ در خواهند آمد؛ زنان انسان بزرگ شوند. این ممکن است و در اسلام تجربه شده است.

خواهران من! دختران من! بانوان کشور اسلامى! بدانید، در هر زمانى، در هر محیط کوچکى و در هر خانواده‌اى که زنى با این تربیت توانست رشد کند، همان عظمت را پیدا کرد. مخصوصِ صدر اسلام نبود؛ حتّى در دوران اختناق، حتّى در دوران حاکمیت کفر هم این ممکن است.

  بیانات امام خامنه ای در دیدار جمعی از بانوان

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۱/۱۰
دانشجوی انقلابی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی